Suomen lentokoneasentajat ja -mekaanikot SLAM ry

  • Suurenna fontin kokoa
  • Fontin oletuskoko
  • Pienennä fontin kokoa
Etusivu

IAU = Ilmaiseksi Alalle Uhrautuneet?

Sähköposti Tulosta PDF

IAU:n "jäsenistönsä edunvalvonta" on saanut jo farssin piirteitä, kun lukee uutisointia sen tukitoimista Norwegiania koskien. Jostakin käsittämättömästä syystä heillä tuntuu riittävän energiaa näperrellä lakontapaisia ulkomaalaisten lentoyhtiöiden työntekijöiden tukemiseksi, vaikka kotipesäkin on heidän jäljiltään siivoamatta Suomessa! Läheskään kaikki irtisanotutkaan Finnairin tekniikkalaiset eivät ole unohtaneet sitä tosiasiaa, että SAK:n alayhdistyksen IAU:n Juhani Haapasaari ja Reijo Hautamäki menivät allekirjoittamaan tekniikkalaisia yksinomaan riistäneen ja edelleen julkisuudelta salatun "vakautussopimuksen" aiesopimuksen ja sen kirjallisesti väitetyn"liittämisen" yleissitovan Työehtosopimuksemme "täydennykseksi". Aiemmasta artikkelistani jokainen voi käydä lukemassa 20-kohtaisen perustelun turvin, ettei "vakautussopimuksella" ole mitään tekemistä TES:sin kanssa, sillä palkattomuudellaan se täyttää jopa pakkotyön ttunnusmerkit. Vastaaja eli finnair on hakenut "sopimukselle" jopa 10 vuoden salausta liikesalaisuuksiin vedoten ja laiminlyönyt täysin sen julkaisun ja esilläpidon työpaikoilla! Työehtosopimukset ovat kuitenkin TÄYSIN julkisia asiakirjoja. Keskusjärjestö SAK:ssakaan ei kuitenkaan tiedetä eikä ilmeisesti halutakaan tietää mitään "vakautussopimuksesta", sillä sen sisältö rikkoo törkeällä tavalla perustuslaista alkaen niinikään pakottavaa työlainsäädäntöä sekä ihmisoikeussopimuksia täyttäen jopa useampienkin rikosnimikkeiden tunnusmerkistön. Myöskin harmaan talouden tunnusmerkistöt täyttyvät yksiselitteisesti.

SLAM ry:n aloittamassa oikeudenhaussa (IAU:laistenkin hyväksi sen kyvyttömän johdon seistessä tumput suorina!) hidasteeksi on muodostunut se, että Suomessa vallitseva rakenteellinen korruptio on päässyt pesiytymään Suomen hallintoelimiin ja jopa oikeuslaitokseen, jolloin tietyt kuppikunnat ja uskonlahkon jäsenet tukevat toisiaan jopa oikeudenmukaisuusperiaatteet ja tasa-arvoisuuden kyseenalaistamalla, kun edesvastuuseen onkin joutumassa riittävän suuri yhteiskunnallinen vaikuttaja. Valtion "omistajaohjauksessa" olevassa pörssiyhtiössä, Finnairissa ei olisi ikinä pitänyt päästää tapahtumaan mitään "vakautussopimuksia". Se oli ennen Tekniikan massairtisanomisia jo alunpitäen petostarkoituksessa solmittu salakähmäinen ja EU:n kansainvälisen kilpailutilanteenkin vääristävä sopimus, joka tiukasta kontrollista huolimatta SLAM ry:n ansiosta karkasi Tekniikan hallinnasta vetäen siihen konserninkin virallisesti (Ville Iho/45 Minuuttia-ohjelma) mukaan. Kimmo Soini ja Mika Vehviläinen saivat usean muun johtajan lisäksi lähteä Finnairin palveluksesta ennen loistavaa tilinpäätöstä (Tekniikkaa myymällä), mutta vahinko oli jo tapahtunut. Tekniikkaa ja Konsernia syyllistävät petosepäilyt on toteennäytettävissä jo pelkästään sillä, että "vakautussopimuksesta" ei näy minkäänlaista rasite- tai takaisinmaksuvarauksia kummankaan kirjanpidossa. Finnair on siis joko salaamalla tai myöntämällä joka tapauksessa edesvastuussa maksuvelvoitteidensa laiminlyönnistä! Janne Tarvainenkin meni valalla väittämään käräjäoikeuden äänitallenteelle takaisinmaksun perustuvan AINOASTAAN Tekniikan tulokseen. Kuitenkin "vakautussopimuksen" edelleen salatun "bonusmallinkin" lisäksi Finnairia velvoittavat takaisinmaksuperusteet on kuvattu myöskin kaikille sähköisesti jaetuissa "soveltamisohjeissa", jotka "confidental"-höysteistään huolimatta ovat täysin julkisia asiakirjoja (löytyy aiemmat artikkelit)! "V-sopimuksenhan" väitettiin kirjallisestikin olevan TES:simme osa, jotka ovat siis julkisia asiakirjoja! "V-sopimusksen" soveltaminenkin täyttää harmaan talouden ohella myöskin kirjanpitorikoksen tunnusmerkistön, joka kiinnostanee verohallintoa yksipuolisten palkanpimitysten kirjausnimikkeiden osalta.

IAU "ovelasti" jätti "vakautussopimuksen seurannan ja jälkihoidon alayhdistykselleen ITA:lle jonka luotsi, Jukka Korhonenkaan ei ole todellisuudessa tehnyt YHTÄÄN MITÄÄN jokaiselle petetylle kuuluvan "henkilökohtaisen säästösumman" takaisin saamiseksi. Toisaalta on hän yrittänyt johtaa ainakin yhtä sitkeätä asianomistajaa harhaan meilaamalla hänen kyselyihinsä Tekniikasta häipyneen Jaakko Schidtin petoksenomaisen väitöskirjelmän, jota ei ole edes julkaistu (löytyy aiemmat artikkelit)!! Käsittämättömintä tässä on kuitenkin se, että herrat Hautamäki ja Haapasaari eivät ITSE ole tehneet hyväksymänsä sopimuksen jälkihoidossa ja kalliita jäsenmaksujaan maksavien jäsentensä edunvalvonnassa tuon taivaallista, vaikka toisen sopijaosapuolen petollisuus on täysin selkeästi osoitettavissa useammallakin tavalla!! Esimerkiksi Tekniikan v. 2012 tulos oli huimasti voitollinen sen omaisuutta myymällä (alasajo alkanut), mutta voitot kirjattiin "ovelasti" emoyhtiön tulokseen, joka "bonusmallin"/soveltamisohjeiden osoittamana on kuitenkin yhtälailla maksuvelvollinen!! Tätä tosiseikkaa Finnair yrittää pantata dokumentteja oikeudelta salaamalla ja Tarvaisen "todistelulla". Pitääkö Haapasaarelle ja Hautamäelle rautalangasta vääntämällä osoittaa, että heillä on oma "vakautussopimus"kappaleensa sekä muu dokumentaatio, jolla osoittaa vastaajan petollisuus vaikkapa alkajaiseksi halvemmassa Työtuomioistuimessa. Veikkaan, että pian IAU:n jäsenistö on niin kyllästynyt ja kaikonnut sen "edunvalvonnan" piiristä, että kassakirstun pohja alkaa jo häämöttää. Sen takia jäljellejääneen jäsenistön huomio pitää viedä jonninjoutavaan henkseleiden paukutteluun Norwegianin suuntaan -muiden firmojen työntekijöiden hyväks!! Ikäänkuin mukamas oikeasti tehtäisiin jotakin ja oltaisiin aktiivisia! Luokatonta näpertelyä! Kuvitteletteko, että joskus tulevaisuudessa Norwegianin lentäjät ja muu väki on Norjassa ryhtymässä sikäläiseen tukilakkoon IAU:laisten hyväksi?!!

Onhan se nöyryyttävää tunnustaa tässä kansainvälisenkin luokan emämunauksessa, että nyt on tullut mokattua todella raskaasti ja ammattiliittoa juäsenineen on viety kuin pässiä lahtipenkkiin. Luulisi "vakautussopimuksesta" työntekijäpuolelta vastuussa olevilla olevan kuitenkin sen verran munaa, että hoitavat aiheuttamansa tilanteen loppuun saakka vaikka olisivat kuinka petollisen vastapuolen riepoteltavana ja uhkailtavana. Jos mitään ei tee, niin mikään ei paranekaan. Jos pirulle antaa pikkusormen, niin se vie koko käden! Sen ovat huomanneet myöskin matkustamohenkilökunta laittomiksi epäiltävine palkka-aleineen, josta on viime päivinä uutisoitu. Heille kuitenkin maksettiin edes JOTAKIN, mekaanikoille EI MITÄÄN. Ennen orjatkin saivat työstänä edes ruoan! Lopettakaa siis jo VIHDOINKIN saamaton hölmöily ja TEHKÄÄ jotakin, jotta edes jonkinlainen uskottavuus säilyisi! Niin SLAM ry:kin tekee paikatessaan laiminlyöntejänne!

Jari Tiainen

SLAM ry. Hallituksen varapj.

Viimeksi päivitetty 31.03.2015 10:15  

Liittyneet

38 Yhteensä
Kävijälaskuri [+/-]
Tänään:
Eilen:
Toissapäivänä:
21
175
180

-5

Yhteensä
Alkaen... 17.12.2008 227 326